Σας κράζουν πίσω από την πλάτη σας; Έτσι θα αντιμετωπίσετε σωστά ένα κουτσομπολιό
Φήμες… όλοι έχουμε υπάρξει θήτες ή θύματα κακών φημών. Η ιδιοσυγκρασία και η παρατηρητικότητα του ανθρώπου, τον κάνουν να σχολιάζει ηθελημένα ή μη, τις καταστάσεις γύρω του. Αυτό μπορεί να συμβεί καθημερινά, ακόμα και στο εργασιακό σας περιβάλλον.
Οι πράξεις και η απόδοσή σας, είναι βέβαιο πως θα είναι αντικείμενο σχολιασμού των συναδέλφων σας, από τη στιγμή που το περιβάλλον είναι ανταγωνιστικό. Οι κακές φήμες ωστόσο, τόσο σε προσωπικές σχέσεις όσο και στην εργασία έχουν κακό αντίκτυπο.
Σας σπαταλούν χρόνο ανούσια, μπορεί να σας στιγματίσουν και αυξάνοντας το άγχος σας, κλονίζουν το ηθικό σας. Πώς όμως μπορούμε να διαχειριστούμε κάτι τέτοιο; Σας προτείνουμε μεθόδους για να διαχειριστείτε μια κακή φήμη που έχει βγει για εσάς.
Loading...
Μην αφήνετε περιθώρια
Ποτέ μην λέτε την ατάκα: «Κανένα σχόλιο». Όταν υπάρχουν φήμες γύρω από το όνομά σας, μια τέτοια απάντηση θα σας καταδικάσει. Η αβεβαιότητα που αφήνει μια τέτοια ατάκα, πρόκειται να εντείνει την ατμόσφαιρα και τη συζήτηση γύρω από το όνομά σας. Το να προσποιηθείτε πως είστε αδιάφοροι θα ρίξει λάδι στη φωτιά, ενώ διατηρώντας μια αμυντική ή συναισθηματική στάση, πρόκειται να επιβεβαιώσει έμμεσα τη φήμη.
«Κόφτε το» από τη ρίζα
Οι φήμες έχουν το κακό πως εξελίσσονται. Μπορεί να ξεκινήσει κάτι μικρό, που στη συνέχεια να γιγαντωθεί εις βάρος σας. Όσο ασήμαντο και αν είναι κάτι που σας αφορά και δεν υφίσταται, οφείλετε να το διακόψετε και να δείξετε με κάθε τρόπο την αναλήθεια του.
Αφήστε στην άκρη τους συναισθηματισμούς
Τέτοιες περιπτώσεις αφορούν κυρίως μικρότερες ηλικίες. Εάν κάποιος ξεκινήσει ψευδείς φήμες εις βάρος σας, είναι πιθανό να θελήσετε εκδίκηση από τον ίδιο. Αντ’ αυτού προσπαθήστε να ηρεμήσετε και να σκεφθείτε λογικά πριν κάνετε οτιδήποτε, που μπορεί να σας γυρίσει μπούμερανγκ. Το ίδιο θα γίνει αν προσπαθήσετε να δημιουργήσετε φήμες εις βάρος τους.
Μιλήστε με σθένος
Η σιωπή σας στην περίπτωση κουτσομπολιού μόνο ωφέλιμη δεν είναι. Για το λόγο αυτό οφείλετε να δείξετε ανώτεροι και να υποστηρίξετε με θάρρος τη θέση σας. Απευθυνθείτε στο άτομο από το οποίο έχετε ακούσει τη φήμη και δηλώστε του ευθαρσώς πως το συγκεκριμένο πράγμα δεν ευσταθεί. Οι κατάματες απαντήσεις είναι πάντα πιστευτές.
Πώς να διαχειριστείτε μια κακή φήμη ή ένα κουτσομπολιό.Αλλάξτε συνήθειες
Όταν μια φήμη πηγάζει από κάτι, που συνηθίζετε να κάνετε και το θεωρείτε πλήρως φυσιολογικό, μπορείτε να το διακόψετε. Για παράδειγμα εάν συνηθίζετε να κάνετε διάλειμμα από τη δουλειά με κάποιον/α συνάδελφό σας, πολλοί κακόβουλοι θα ισχυριστούν πως «κάτι τρέχει». Αφού ξεκαθαρίσετε τη θέση σας σε όποιον ξεκινάει μια τέτοια φήμη, φροντίστε να απομακρυνθείτε μερικώς από τη συνήθεια του κοινού διαλείμματος. Με τον τρόπο αυτό, θα σβήσετε κάθε πιθανή υποψία.
Περάστε στην αντεπίθεση
Πρόκειται για μια τεχνική που αν και ελαφρώς ριψοκίνδυνη είναι ότι πιο αποτελεσματικό. Εξηγείστε στο περιβάλλον σας, γιατί έχει δημιουργηθεί μια τέτοια φήμη εις βάρος σας και ποιός μπορεί να ωφελείται από αυτή. Κατόπιν, δημιουργήστε μια νέα αλήθεια. Δώστε στο «κοινό» σας μια αλήθεια, που θα αντιστρέφει τις κακές φήμες. Η τεχνική αυτή ονομάζεται «stealing thunder» και την εφαρμόζουν αρκετά οι διάσημοι. Για παράδειγμα όταν υπάρχουν φήμες για το χωρισμό ενός ζευγαριού, μια δήλωση σχετική με προσπάθεια για εγκυμοσύνη, αντιστρέφει το κλίμα και τις φήμες.
Γίνετε το καλό παράδειγμα
Για να αποφύγετε μελλοντικές δύσκολες στιγμές με κουτσομπολιό μπορείτε να γίνετε εσείς οι ίδιοι παράδειγμα προς μίμηση. Συγκεκριμένα, όταν σας πλησιάσουν για να σας πουν μια ενδιαφέρουσα ιστορία, προτιμήστε να μην εμπλακείτε. Είναι θετικό να συμμετέχετε σε μια τέτοια συζήτηση όταν είναι παρόντα τα άτομα που αναφέρονται. Κάντε ότι απαιτείται (ρωτήστε, μιλήστε απευθείας στο άτομο που τον αφορά…), για να ανακαλύψετε την αλήθεια. Με τον τρόπο αυτό δείχνετε χαρακτήρα και αποφεύγετε μελλοντικά παρόμοια προβλήματα.
Προσέξτε ποιους εμπιστεύεστε
Όταν δημιουργείται ένα κουτσομπολιό, είναι πιθανό να έχει διαρρεύσει μια πληροφορία από άτομο, που έχετε εμπιστευθεί σχετική πληροφορία. Είναι μαθηματικά βέβαιο, πως μπορείτε να βρείτε από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί μια φήμη, ποιός την έχει ξεκινήσει. Οφείλετε να μάθετε από κάτι τέτοιο και να προσέχετε πού ανοίγεστε και τι λέτε στο μέλλον.
Πώς να διαχειριστείτε μια κακή φήμη ή ένα κουτσομπολιό.Χρήσιμες συμβουλές
Να είστε ευγενικοί και ήρεμοι. Η αυστηρότητα αρμόζει μόνο εάν οι συμπεριφορές παραμείνουν επίμονες.
Ορισμένες φήμες είναι τελείως παιδικές. Όπως για παράδειγμα για πιθανό ερωτικό ενδιαφέρον. Αυτές είναι και οι πιο εύκολες να διακοπούν.
Μην αγχωθείτε. Εάν πρόκειται για αστειότητα, γελάστε κατάμουτρα και πιστέψτε στις δυνάμεις σας για να τη διαχειριστείτε σωστά.
Συγκεντρώστε τα άτομα στα οποία έχει διαδοθεί η φήμη και ανακοινώστε τους την πραγματική αλήθεια. Με τον τρόπο αυτό θα δείξετε πως δεν έχετε τον παραμικρό φόβο ή δισταγμό.
Κρατήστε θετική στάση. Αυτό θα σας κάνει να φανείτε ανώτεροι και ανεπηρέαστοι από τα εις βάρος σας ψέματα.
Οφείλετε να είστε σύντομοι και ευθείς στις απαντήσεις σας, όταν θέλετε να ξεκαθαρίσετε για κακές φήμες. Με αυτόν τον τρόπο δεν αφήνετε περιθώρια αμφισβήτησης.
ΜΗΝ επιτρέψετε τα κουτσομπολιά να επηρεάσουν τη ζωή σας. Για παράδειγμα αν υπάρχει φήμη στο εργασιακό σας περιβάλλον, δεν πρέπει να επηρεάσει τη δουλειά σας. Είναι αρκετά δύσκολο καθώς κλονίζεστε, όμως φροντίστε να ξεκαθαρίσετε το ταχύτερο δυνατό.
Πηγή: fumara.gr
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.